سوالات متن درس دوم علوم تجربي ششم دبستان

۴۳۳ بازديد

سوالات متن درس دوم علوم تجربي ششم دبستان

طرح سوالات از: آقااحمدي - پايگاه اينترنتي ششم دبستان

1چهار روش ثبت و نگهداري اطلاعات توسط گذشتگان و نياكانمان را بنويسيد

روي ديوار غار-روي چوب روي چرم-روي سنگ

2-مزاياي ثبت و ذخيره ي اطلاعات روي سنگ و چوب و ديوار غارها را بنويسيد

اين اطلاعات براي مدت زيادي باقي مي مانند وبر اثر عوامل طبيعي دير تر از بين مي روند

3-ثبت و ذخيره ي اطلاعات بر روي سنگ و چوب و ديوارغارهاچه معايبي دارد؟

نوشتن بر روي اين مواد كار دشواري است.حمل و نقل اين مواد سخت است.براي همه ي افراد قابل دسترس نيست.با توجه به افزايش جمعيت ثبت همه ي اطلاعات مقدور نيست

4-چرا انسان به فكر روش هاي جديد براي ثبت و ذخيره ي اطلاعات افتاد؟

چون جمعيت كره ي زمين افزايش يافت و اطلاعات علمي و آثارفرهنگي و اجتماعي زياد شد و روش هاي قديمي براي ثبت و ذخيره ي اطلاعات كافي نبود

5-مواد طبيعي را تعريف كنيد.موادي مانند سنگ و چوب و چرم كه در طبيعت يافت شوند و انسان ها بدون اينكه تغيير زيادي در آنها ايجاد كنند قابل استفاده باشندمواد طبيعي ناميده مي شوند.

6-بيشتر مواد و وسايلي كه امروزه از آنها استفاده مي كنيم طبيعي اند يا مصنوعي؟ مصنوعي

7- به چه موادي مواد مصنوعي مي گويند؟

بيشتر مواد و وسايلي كه امروزه ما از آنها استفاده مي كنيم و به طور طبيعي يافت نمي شوند بلكه آنها را از مواد موجود در طبيعت مي گيرند  به اين مواد مواد مصنوعي مي گويند

8-چهار ماده ي مصنوعي را نام ببريد

داروهاي شيميايي-لاستيك-پارچه-كاغذ ومدادو...

9-كاربردهاي مختلف كاغذ در زندگي روزمره را بنويسيد

پول(اسكناس)-كتاب و دفتر-در عكاسي-در بسته بندي مواد-روزنامه  وانواع فيش هاي بانكي و...

10-مسلمانان در چه تاريخي و در كجا به دانش ساخت كاغذ دست يافتند؟

700سال پس از ميلاد مسيح  در سمرقند

11-ماده ي اصلي و خام مورد نياز براي ساخت كاغذ چيست؟ چوب

12- به غير از چوب از چه مواد ديگري مي توان كاغذ تهيه كرد؟  نيشكر پنبه  و...

13-كداميك از اجزاي تشكيل دهنده ي درخت براي تهيه كاغذ مناسب است؟

ساقه و تنه ي محكم و شاخه هاي چوبي درختان تنومند

14-مراحل مختلف تبديل چوب به كاغذ را با ذكر نوع تغيير نام ببريد

بريدن درخت(فيزيكي) جداكردن پوست(فيزيكي) چيپس كردن چوب(فيزيكي) خمير كردن و افزودن مواد شيميايي(شيميايي) خشك كردن خمير و تبديل به كاغذ(فيزيكي)

15- در صنعت كاغذ سازي چگونه رنگ زرد چوب را از بين مي برند؟ با افزودن مواد شيميايي رنگ بر مانند كلر يا آب اكسيژنه

16-دو نمونه از نكات ايمني كه هنگام استفاده از آب اكسيژنه بايد رعايت كرد را بنويسيد

از تماس آب اكسيژنه با پوست بپرهيزيم-آب اكسيژنه را در جاي تاريك قرار دهيم

17-نام 3 ماده ي سفيد كننده و رنگ بر را بنويسيد

آب اكسيژنه- كلر- آب ژاول

18-براي تهيه ي كاغذ با ويژگي هاي مختلف چه بايد كرد؟

مواد شيميايي مختلف به كاغذ بيافزاييم

19-مراحل مختلف بازيافت كاغذ را نام ببريد

جمع آوري-بسته بندي و پرس خرد كردن-خمير كردن

20-مهم ترين فايده ي بازيافت كاغذ چيست؟

حفظ منابع طبيعي مانند جنگلٰ آب و ...

21-براي جلوگيري يا كاهش اثرات قطع بي رويه ي درختان و تخريب جنگل چه راههايي پيشنهاد مي كنيد؟

كاشتن درخت-صرفه جويي در مصرف كاغذ و خود داري از اسراف-استفاده از روشهاي جايگزين مانند عابر بانكها به جاي پول و چك .رايانه و...

طرح سوالات از: آقااحمدي - پايگاه اينترنتي ششم دبستان

استفاده از مطالب فقط با ذكر صلوات بر محمد و آل محمد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.