ارزشيابي و نمره گذاري املاي فارسي ششم دبستان

۴۲۴ بازديد
ارزشيابي و نمره گذاري املاي فارسي ششم دبستان

ارزشيابي و نمره گذاري املاي فارسي ششم دبستان

ارزشيابي مستمر (20 نمره): 20 نمره املاي تقريري تقسيم بردو + 10 نمره فعاليت هاي املايي فارسي نوشتاري

ارزشيابي پاياني (20 نمره): 20 نمره املاي تقريري تقسيم بردو + 10 نمره فعاليت هاي املايي فارسي نوشتاري


الف) بخش سئوال هاي املايي (10 نمره )

 مانند:

-يافتن غلط هاي موجود در متن و نوشتن شكل صحيح آن.

- جمله سازي (ساختن جمله ها با كلماتي كه بار املايي دارند.)

- ساختن واژه هاي معني دار از حروف به هم ريخته.

- انتخاب شكل صحيح املاي واژه با توجّه به معناي جمله.

- انتخاب شكل صحيح املاي واژه ها با توجّه به معناي كلمه.

- تكميل شكل ناقص واژه هايي كه بار املاييدارند

- طرح سئوال با توجّه به روابط واژگاني(مترادف، هم آوا، هم خانواده، متضاد و ...)


ب) متن املاي تقريري 10 نمره

نكات و پيشنهادات:

- متن املا از آسان به مشكل طرح گردد

- متن املا از 3 تا 5 بند و بين 9 تا 12 سطر باشد .

- تعدادلغت هاي مهم ودشوار10 لغت باشد.

-املا به صورت تلفيقي(ساختن متن جديد)نباشدبلكه ازمتن كتاب استفاده شود.

- متن املاي تقريري درپايان يك بارديگر از ابتداتا انتها خوانده شود.

- ازمتن هايي كه عبارت هاي بلندوخسته كننده دارند استفاده نشود.

- در حد امكان انسجام بند ها حفظ شود.

- بهتر است اول املاي تقرير گفته شود سپس ورقه ي املاي كتبي داده شود

- براي گفتن املاي متن از قسمت هاي ستايش ، نيايش ،بخوان و حفظ كن ، حكايت و بخوان و بينديش كه در پايان فصل هاي كتاب قرار دارد استفاده نخواهد شد

-توجّه داشته باشيد تشديد در شيوه نامه ي جديد املايي، جايگاه و ارزش املايي ندارد.

 



نوشته شده در بيست و سوم آذر 1392
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.